Thursday, November 11, 2021

Tre sångare

 Jag är inte så höglitterär alla gånger

jag har skrivit brev till Magnus Uggla

med ett förslag

på vad jag tycker han bör göra härnäst

återstår nu att skriva till Carola

och föreslå

att hon spelar in någon av mina sånger

(jag skrev kristna s.k. lovsånger under en period)

det vore en bra pensionsförsäkring

i form av STIM-pengar

 

En gång stod Carola bakom mig i Betlehemskyrkan

i samband med en gudstjänst

där hon predikade, tror det var improviserat

inte förhandsbokat

jag kände bara en stark utstrålning

och vände mig om:

Ok Carola

nu fattar jag

din närvaro känns

Carola är ingen bluff, lite mycket av det goda ibland kanske

glasögonen flög av och på

när hon predikade

tror aldrig jag sett henne så personlig och inspirerad förut

fast noga betänkt har jag ju inte gått på hennes konserter

någonsin

men det där i kyrkan var starkt

 

Och Mikael Rickfors

tur att du respekterade Peter Lindforss karaktär

du som skapade sånger med honom

du fick dela med dig

till hans vägar som snart löpte ut i okänd terräng

håll det heligt

det som sker

med poeter


0 Comments:

Post a Comment

<< Home