Wednesday, March 10, 2010

Vad jag vill med mina sånger och min poesi

Mina dikter har en värdslig tematik - dvs tron är inte avgörande för dem - men mina sånger är andliga. Mina dikter handlar om utsatthet, fattigdom, arbetslöshet, arbetsliv, ensamhet, kärlek, liv och död. Det sammanbindande finns i rösten, tonläget, liksom förhoppningsvis i angelägenhetsgraden.

Mina sånger går till Gud medan dikterna däremot har sin resonansbotten i de existentiella bråddjupen inom varje människa. Mig själv och de andra. Om det finns ytterligare någon som lyssnar vet jag inte.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

http://weredsvadligheter.blogspot.com/2010/03/andre-bjornsen-skymningsdikter-pa-vers.html

8:23 AM  
Blogger Gabrielle Björnstrand said...

Joda, det tor jag...

2:48 PM  

Post a Comment

<< Home