Friday, January 11, 2013

Tre ögonblick när allting gick lätt

allt annat har varit hårt arbete

1.
När Bob Hansson vände sig om, precis när han skulle gå från Internetcaféet där vi möttes, och frågade: ”Vill du vara med i en antologi jag jobbar med?”

Boken kom ut 2000 på Brombergs.

2.
När Nadia Jebril filmade mig, samtidigt som jag delade ut gratistidningar och deklamerade dikter vid Klarabergsvidadukten.

Filmen blev ett examensprov, ”det bästa jag gjort”, men är i dag försvunnen.

3.
När Daniel Suhonen mötte mig vid Tvärbanan, mer lik Lenin än någonsin, och ropade till mig genom vimlet:
”Har du några dikter till Tiden, Andreas?”

Tre slumpmässiga ögonblick - men det finns ju ingen slump - när yrkesförbudet tillfälligt upphävdes och allting gick lätt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home