Saturday, January 22, 2022

Det korta konstnärslivet kan börja

mitt första handikapp

är min lystnad

mitt andra

mitt behov av att stiga upp mitt i natten

och kasta vatten

 

det gör ingenting

ingenting gör någonting

 

jag tänker på den väderbitne

vintrige skalden

uppe på Österlen

 

hans blick, hans gångstavar

 

medan jag låtsas sova bort mina dagar

 

behöver du hjälp

behöver du hjälp

 

det finns ingen att få

han vaktar över landskapet

det är ett fritt land, sa hans exfru till mig

 

I seriously doubt it

om jag inte gör reda för mina förehavanden

kommer myndigheterna att agera

 

leta upp mig

(det är inte så svårt)

och sätta mig på loserlistan

 

den som jag så länge velat undvika

ta vård om mig själv

under en förhållandevis mild regim



 

0 Comments:

Post a Comment

<< Home